Smoothie elskere <3


Smoothie er et MUST n i sommer og det er s mange spennende oppskrifter man kan prve seg p.
Men her gr det mest i jordbr siden det er min favoritt ♥
Men smoothie is er oxo veldig godt ha nr man har barn som har fjernet mandlene.Man vet jo det at man skal spise mye is pga hevelsen skal g ned, men det finnes jo ikke noe nring i is. S det lage masse smoothie is er mindt i blinket, det er godt og barnet fr i seg nring :)

Siden jeg er gravid s er det jo oxo veldig viktig med frukt :)


Klikk p bilde for en editerbar versjon. Bildekode i EDB-Mediabase = 5726343

Smoothieguide ♥


Hva er en smoothie?

En smoothieer en tyktflytende og forfriskende drikk som er laget av most,hel frukt ellerbr, isbiterog evt. litt yoghurt. I tillegg til at det er godt er detsunt sidendet innholder fruktkjtt og fiber.

Slik lager du smoothie:

Bruk en vanlig blender elleren smoothiemaker som moser fruktkjttet til pur. Vask, rens og evt. skrell og del opp frukt og/eller br. Tilsett evt. yoghurt, juice, krydder, fr e.l. Ha alle ingrediensene i beholderen og kjr til en flytende masse. Smoothie br drikkes med det samme.

 

Smooth-is
Smooth-is

Tips om smoothie:

  • Tynnere konsistens?Tilsett litt juice eller melk.
  • Tykkere konsistens? Bland ut med yoghurt, biola eller banan for f en mer kremaktig konsistens.
  • Bruk godt moden frukt - det gir mer smak og bedre konsistens.
  • Frys ned smoothie i ispinneformer, shar du en herlig, frisk og sunn ispinne.
  • Har du godt modnet frukt du ikke rekker spise opp? Vask, rens og evt. skrell frukten, del den opp i mindrebiter og leggalt i poser i fryseren til neste gang du skal lage smoothie.
  • Visste du at du kanlage isbiter av juice?
  • Har du bananer eller epler i en smoothie, br du ta i noen drper med limeeller sitron slik at fruktkjttet ikke blir brunt.
  • Ikke kjr kiwi for lenge i hurtighakkeren. Hvis steinene blir knust, smaker de som pepper.

 

Ingredienser

Disse fruktene, grnnsakene og krydrene egner seg godt i smoothie: Rips, solbr, bjrnebr, stikkelsbr, moreller, bringebr, blbr, jordbr, sitron, lime, epler, prer, plommer, kiwi, appelsin, ananas, melon,mango,selleri, frisk mynte, persille, basilikum, sitronmelisse, kanel, vaniljestang,ingefr, gulrot, agurk, ntter, sviskerog mye mer.

 

Om du prver deg uten oppskrift, pass p ikke bruke for mange ingredienser i en smoothie. Mange ingredienser kan lett kamuflere de opprinnelige smakene.



Klikk p bilde for en editerbar versjon.

En jordbr- og predrm

Jordbr, pre og isbiter blir til en frisk og deilig smoothie i sommervarmen.

En porsjon tilsvarer en middels stor frukt, omkring 1,5 dl frukt- eller grnnsaksjuice, omkring 150 g kokte eller r grnnsaker, en porsjonsbolle med blandet salat eller 1-2 dl br.

Ingredienser:

  • 250 g jordbr
  • 2 stk moden pre
  • 8 stk isbiter
  • 3 dl farris

Fremgangsmte:

Miks frukt og isbiter frst,i en hurtigmikser eller blender, og bland ut med farris til nsket konsistens.Denne smoothien er st og rund p smak.


Q : Lager du mere smoothie p sommeren og hvilken er din favoritt ?

n kommentar

Juli snupp ble Juni snupp <3

16.jul.2010 kl.09:32

..nam.... *snufs* meg ikke kan spise det n.. bah...

Skriv en ny kommentar

Susann Natalie

Susann Natalie

27, Fredrikstad

Blir 2 barnsmamma i januar :) Blogger om tiden frem til den lille kommer og alt annet som faller meg inn. leser denne bloggen N

Kategorier

Arkiv

hits